Setup koostuu Baofeng UV-5R dualband 5W TRX:stä, Argent Data:n Open-Trackerista ja heidän toimittamasta GPSstä. Virta radiolle omasta akusta ja samanlainen 7.4V 1400mAh akku erikseen ruokkimassa opentrakkeria.. Valmistaja lupaa trakkerin toimivan 7-24V jännitteellä joten hieman mietitytti kuinka äkkiä tuo tipahtaa pois kyydistä, tästä tuli aiheiseksi toteuttaa akkutesti.
Latasin radion & trakkerin akut täyteen, konffasin trakkerin lähettämään paketin 5 minuutin välein. Normaalisti trakkeri lähettää paketin liikkeellä ollessa yli 2km/h vauhdilla 60sek välein tahi kun suunta vaihtuu yli 25 astetta, paikallaan ollessa ei sijaintitietoja lähetetä lainkaan. Asetin myös trakkerissa olevan jänniteilmaisimen tiedonlähetyksen päälle joten paketin mukana tulee aina senhetkinen akun jännitetieto. Akun napajännite ilman kuormaa täyteen ladattuna on 8.4V ja trakkerin antama jännitieto täydellä akulla 8.0V.
Lopputulos: Kokoonpano lähetti paikkatietoja 19 tuntia, 44 minuuttia.
Radio jatkoi toimintaa, trakkeri tipahti ensimmäisenä pois. Viimeinen lähetetty paikkatieto sisälti jännitetiedon 5.3V, joka on huomattavasti alle valmistajan ilmoittaman minimin 7V. Paketteja tutkiessa totesin trakkerin toimineen vielä yli 2 tuntia sen jälkeen kun jännite on tipahtanut alle 7V.
OH6GZT-4>APOTU0,WIDE2-2,qAR,OH6GZT:!/.V$LSx6^b st/A=000069 05.2V Battery-testing run
Ei tuo viikonlopun pituista fillarireissua kestä mutta kyllä sillä pari-kolme päivää trakkailee lataamatta päivittäiset 15-30km fillaroinnit :). Vielä kun toivoo ettei tuo reppuni ulkonäkö kiinnitä liikaa huomiota nykypäivän mailmassa..
Ja onhan tuota jo useampana päivänä tullut kaupungilla fillaroidessa mukana pidettyäkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti